Konsertrecension Twisted Sister

Konsertrecension av Twisted Sister

Törebodafestivalen 2/7 2015

Folkmassan var samlad framför den stora scenen på Törebodas torg. Det var Twisted Sister som skulle avsluta den första festivaldagen. Dom öppnade med ”What You Don´t Know (Sure Can´t Hurt You)” och bandet var verkligen i bra form! Dee Snider flög runt på scenen med en energi likt en duracellkanin och sångmässigt var han absolut på topp! Trots mina fördomar var det många fans i publiken och även dom som bara var där för hitsen ”We’re not gonna take it” och ”I wanna rock” verkade även dom ha en trevlig kväll.

Dom spelade låtar som ”Stay Hungry”, ”You can’t stop rock n roll”, ”We’re not gonna take it” och ”Burn in hell”. Låten ”The Price” tillägnades trummisen A.J. Pero som tidigare under året gått bort. Konserten avslutades med hiten ”I wanna rock” och som extranummer körde dom ”S.M.F.” och visst kändes det lite surrealistiskt att stå på Törebodas torg med 10 000 andra och skrika ”You’re a sick motherfucker!”

Jag tror Twisted Sister chokade dom flesta. Hade inte alls höga förväntningar om jag ska vara ärlig. Och jag tror att dom var minst lika chockade själva. Det var helt smockfullt på torget och publiken var galen! ”We’re not gonna take it” blev det sånt drag i att dom körde om den sista delen flera gånger. Glädjen tog aldrig slut. Frontmannen Dee Snider berättade också om deras spännande upplevelse på vägen till Töreboda. Dom hade tagit flyget till Göteborg och blivit rejält chockade när dom blev utkörda två och en halv timme ut till ingenstans. ”I saw fucking cows!” skrek Snider.

Musiken var tight och sången on point! Mellansnacket var riktigt bra och energin dom levererade med var magisk. Jag ger Twisted Sister 9/10 v gitarrer.