Intervju med Sanna Johansson

 
Den här månaden är det Sanna som blivit intervjuad. Hon går sitt sista år på den estetiska linjen med inriktning estetik och media på västerhöjd i Skövde. Jag har känt Sanna så länge jag kan minnas och jag vet att musik är ett stort intresse! Hon gillar förutom musiken också hösten och att vara kring trevlig människor. Men hon gillar varken blodpudding, träning eller armlösa hoodies! Så när hon inte går på konserter, tecknar eller spelar super nintendo så kan man nog garanterat hitta henne med en godispåse, iklädd någon form av långärmad hoodie, framför en Harry Potter film!
 
 
Varsågoda att ta del av intervjun med min barndomsvän.
 
 
 
 

Berätta om din första hårdrockskonsert!

Oj vad kan det ha varit…? Det beror ju helt på hur man definierar hårdrock men det kan nog ha varit The Poodles 2006. 

 

 

Vilket är ditt bästa konsert minne?

Det jag brukar prata mest om är väl Sonisphere 2010. Det regnade sjukt mycket och det var jätte lerigt. Eftersom det var så packat med folk så kunde man på riktigt stå helt still och bara glida fram i leran mot utgången när alla skulle därifrån! Folk som känner mig och vet hur lat jag är förstår hur fantastiskt det var att slippa gå efter att ha hoppat runt till bl.a. Mötley Crüe, Alice Cooper och Iron Maiden. Kanske inte det bästa minnet egentligen, men det är ett av dom starkaste åtminstone.

 

 

Vilken är den bästa hårdrocksplattan enligt dig?

Markoolio – I Skuggan av Mig Själv. Nämen kan verkligen inte välja endast en… 

 

 

Om du bara fick lyssna på 3 hårdrocksband för resten av ditt liv, vilka skulle det vara?

Skulle nog inte klara av ett liv med endast hårdrock, men skulle antagligen bli Slipknot, The White Stripes och Marilyn Manson. De har alla släppt relativt mycket material och är band som har hängt med mig länge nu. De skiljer sig ganska mycket ifrån varandra också så man skulle inte tröttna! Hade nog saknat något klassiskt dock… men men.

 

 

Favorit sångare?

Antagligen Corey Taylor. Det var i alla fall den första jag kom att tänka på och han levererar så galet bra live också!

 

 

Vilken är den bästa hårdrocksballaden?

Står mellan Stairway to Heaven med Led Zeppelin och Without you med Mötley Crüe.. Men med tanke på att jag planerat att ha någon version av Without you på mitt framtida bröllop så får jag väl svara den, hahaha.

 

 

Ett band/låt/platta som du tycker borde uppmärksammas mer?

De som inte har gjort det borde kolla in det svenska bandet Pray for Locust. Deras debutalbum "Swarm" är grymt rakt igenom och de förtjänar helt klart mer uppmärksamhet än vad de får i dagsläget!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Cornelias Hårdrock

En hårdrockstidning i bloggformat

RSS 2.0